dimarts, 13 de gener del 2009

Probablement




Estúpida campanya i estúpida rèplica, tant dels ateus com dels devots.
Si analitzem la frase descobrim coses interessants:

- Si és probable que Déu no existeixi llavors, encara que sigui molt petita, existeix la probabilitat que sí que existeixi. Estadística elemental: encara que hi hagi un 99,99% de probabilitats que passi A, hi ha un 0,01% de probabilitats que passi B. Per tant, senyors ateus: tal i com indica la paraula, no probabilitzeu siusplau, sinó afirmeu amb totes les conseqüències que comporti. O deixeu d'anomenar-vos ateus i passeu-vos a l'agnosticisme...

- Si realment creuen i afirmen que no existeix, per què fer publicitat on hi aparegui la paraula que es nega? No ho entenc. Jo no crec en els OVNIS, i no se'm acudiria anar-ne parlant contínuament, ja que si no crec que existeixin, per què donar-los-hi importància? Per què escriure la paraula OVNI? Si estic convençut del que crec no ho escric ni pago diners perquè una ciutat sencera vegi tot el dia la paraula en la que es suposa que no crec, pel simple fet que com que no hi crec m'importa un rave!

- De veritat es pensen que poden convèncer algú de la existència o no d'un Ésser Suprem amb un anunci d'una frase d'onze paraules? S'ha d'estar molt fotut per pensar que pot funcionar i per canviar d'opinió per aquesta frase. O sigui que aquesta és la millor frase que se'ls ha acudit per resumir o contradir milers i milers de pàgines de llibres d'estudis, tesis doctorals, monografies, etc. de milers de pensadors, filòsofs i teòlegs? Això si que és capacitat de síntesi, i no lo de les "xuletes" d'examen!

- Lo de "deixa de preocupar-te" és de matrícula d'honor. O sigui que creure en Déu vol dir anar preocupat per la vida...Tinc la sensació que això cau pel seu propi pes. Chapeau!

- "Gaudeix de la vida" D'aquesta última perla en dedueixo que el món està molt pitjor del que creia, ja que hi ha molts milions de persones (però molts i molts) que no gaudeixen de la seva existència per culpa de la seva creença. Proposo a tots els creients que demà vagin al metge i demanin la baixa laboral per depressió, i quan el bo del doctor pregunti: "Però per què? Què et passa? Què et fa mal?", li responguin:"L'ànima doctor: sóc creient. Recepti'm Prozac siusplau".

Ara, que els cristians evangèlics que han contraatacat s'han quedat a gust i no es queden lluny de la seva antítesi: "Déu sí que existeix. Gaudeix de la vida en Crist".
El responsable de la campanya ha dit que "tots poden expressar lliurement les seves opinions i els seus drets fonamentals, i nosaltres també". Tela amb la venjança.

Demà pagaré 100€ a un tiu perquè hi clavi al seu cotxe la següent enganxina:"M'agrada el cafè sol, llarg, amb sucre morè i un pèl d'escuma. El Barça és amb tota seguretat el millor equip d'Europa, existeix, no em preocupa gens i em fa gaudir molt de la vida". Amb una mica de sort sortiré al diari i tindré el meu minut de glòria a la tele.

10 comentaris:

Frank Bayer ha dit...

Estic molt d'acord amb tot el que dius però crec que hi ha una cosa bastant positiva en tot això, es parla de Déu, de si existeix o no, de què fem aquí... Estic d'acord que el motiu és deficient però ha servit per crear debat sobre un tema ignorat, i no ho sé, em sembla que això és molt bo. Ei!!! Ja saps que això només és la meva opinió perquè tot és relatiu i res és veritat, i per tant, podem fer els que ens surti dels nassos... vinga discurs tòpic!!! T'estim!!!

Anònim ha dit...

jo estic d'acrod amb la teva opinió joan i discrepo un xic de la d'en frank.
m'explico: crec que tens raó frank quan dius que ha servit per crear debat, però crec que no és el lloc on s'ha de crear. Crec que són a les aules, els estudiants als qui s'ha de crear inquietuds, i em refereixo a l'assignatura de religió que ara li diuen no sé que de la convivència, no?
bé,no sé, és la meva opinió... el que penso es que es volien fer-se veure-notar i ho han aconseguit. perquè els hi hem seguit la veta...

Frank Bayer ha dit...

Anònim, em va agradar molt El Cantar del Mio Cid, et felicito...jeje...Estic molt d'acord amb això de les aules, dels estudiants, de les assignatura de religió. Seria perfecte. Em referia que dintre la imperfecció que suposa un debat mediàtic que busca el morbo, és bo portar l'inquietud de Déu a la societat en uns moments que és el Gran Ignorat. Anava per aquí... Entonzes no haza falta dezir nada maz...

Anònim ha dit...

l'anonim soc jo! no entenc perque mai se posar el nom... a veure si ara surt, sóc la Mons!!!!joan, perque no surt???

Frank Bayer ha dit...

Vinga Montse!!jeje!!!Vinga Mio Cid!!!

Joan ha dit...

Frank, una de les meves crítiques és precisament que crec que aquesta campanya no ha ajudat al diàleg o discussió de si existeix o no el Gran Ignorat, sinó que el debat s'ha centrat en si aquesta publicitat és lícita i convenient o no.
De totes maneres, ets molt graaaan, tiu!

Frank Bayer ha dit...

Tens raó, ha anat molt sobre si és lícita o no la campanya, però de retruc es parla de Déu i això és important per demostrar que en Giuly fou un bon jugador...jeje...

Mons ha dit...

Ahir va sortir un article al Diari de Girona, no se si l'heu llegit de PERE FONT amb el titol:"Déu, ningú no l'ha vist mai", crec que està bé llegir-lo...

Rafel Fàbrega ha dit...

el què volien aquests desgraciats era crear la típica polèmica una altra vegada sobre l'existència de Déu. Amb tota la convicció del món crec l'única cosa que podem fer els creients és sentir pena per ells i pel fet que es gastin els diners buscant polèmica en temps de crisi en què altres persones no poden gastar-se'ls ni en un cafè.

Joan, m'ha encantat aquest post, i et felicito perquè ets dels pocs que tens un blog que diu coses sensates i interessants...no dubtis que me'l miraré més sovint!

Joan ha dit...

Gràcies Rafel!
Espero estar a l'altura de les expectatives!